promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Életeket menthet a MÁV legfrissebb intézkedése, ennek örülni fognak az autósok is

Életeket menthet a MÁV legfrissebb intézkedése, ennek örülni fognak az autósok is

Borítókép:  Profimedia
Belföldi hírek
Kategória fejléc
Promotions

Tragikus már most az idei baleseti helyzet, rengeteg a halálos áldozat az utakon.

Lesújtó hírek érkeztek pár nappal ezelőtt az idei év baleseti statisztikáiról. Az év első 15 napjában az előző év ugyanezen időszakához képest megsokszorozódtak a halálos kimenetelű közlekedési balesetek. Január 1-től január 15-ig nem kevesebb, mint 23 halálos áldozatot követelő fatális incidens történt a magyar utakon. Ez kilenccel magasabb szám, mint amit a 2024-es január eleji statisztika megmutat. Az ORFK megdöbbentő számai szerint ebből a 23 főből heten gyalogosként lelték halálukat. Két kerékpáros is elhunyt, a többiek gépjármű sofőrjeként vagy utasaként haltak meg. Sajnálatos módon két kiskorú is részese a lehangoló számoknak. 

Ahogy arról az elmúlt napokban is folyamatosan hírt adunk, bizony még az időjárás sem könnyíti meg a dolgunkat sem aktív közlekedőként, sem passzív utasként. A Gabri ciklon csontig hatoló hideggel keseríti a hétköznapokat, és sok jóra a legfrissebb előrejelzésünk szerint sem kell számítani. Hazánkban, ha nem is tombol a tél, azért valóban érdemes hatványozottan ügyelni arra, hogy az időjárási és közlekedési viszonyoknak megfelelően válasszuk meg a haladási sebességünket, illetve csak kipihenten, koncentráltan üljünk volán mögé. 

A sok rossz hír mellett igazán üdvözítő olvasni arról, hogy a MÁV remek újítással készül a Szeged és Hódmezővásárhely illetőségében működő tram-trainnel kapcsolatban.

Szegedi sajtóinformációk szerint az állami vasúti szerv felügyelete alatt álló vasút és villamos közlekedést illetően túl sok balesett történt annak üzembe állítása óta. A két nagyváros között 2021-től jár a vasútvillamos, és 2022-es éles indulása óta rengeteg baleset érintette a vonalat. 

A beszámoló szerint az elmúlt három esztendőben 71 baleset érintette a tram-traint, bár anyagi kár csak 53 esetben következett be. Arról nincs hírünk, hogy mennyi volt a személyi sérülés. A MÁV szerint egyébként a legtöbb esetben az autósok a hibásak, akik eddig több, mint 40 millió forintnyi kárt okoztak csak a villamosokban. A cég szerint az autóval közlekedők egyszerűen nem veszik észre a villamosokat.

Így pedig fonos döntésre jutottak az illetékesek, a balesetek számának csökkentése érdekében.

Sárga fóliázással szeretnék növelni a villamosok láthatóságát, bár azt nem tervezik, hogy a budapestihez hasonlóan teljesen sárga dizájnra álljanak át. Becslések szerint a felmatricázás sokmilliós tétel lehet a MÁV számára, de ennek ellenére is kíváncsian várjuk a baleseti statisztikát érintő fejleményeket. 

Így indult a tram-train pályafutása Hódmezővásárhely és Szeged között: