A Netflix tökéletes karácsonyi ajándékot dobott piacra, azonnal készlethiány lett, senki nem tudta velük felvenni a versenyt
Olvass tovább...
Itt vannak a számok, rossz világ jön karácsony után.
A karácsony amellett, hogy egy csodálatos ünnep, amit a szeretet ünnepeként emlegetnek, arról már jóval kevesebb szó esik, hogy mekkora anyagi terhet ró is ez a családokra. Több oldal is készített felmérést arról, hogy mennyire mély a magyarok zsebe, ha ajándékozásról van szó, elöljáróban pedig rögtön egy szomorú adattal kezdünk: idén volt a legmagasabb a karácsony környéki hitelfelvétel az elmúlt nyolc évben.
Olvass tovább...
A lakosság nagyjából harmada 50 ezer forintból tervezi kihozni az ünnepeket: ebből mindent szeretnének megoldani, az ajándékot, az ételt, italt és az utazást is. Minden tizedik ember idén lemond az ajándékozásról és idén rengetegen csak a nagyon közeli szeretteiknek tudnak vásárolni és csak a szerencsés 8 százalék teheti meg azt, hogy 100 forint feletti ajándékot vásárol. A magyarok több mint fele nagyon összehúzta a nadrágszíjat, hogy költeni tudjon, de sokan kölcsönökhöz fordultak azért, hogy ők és a családjuk semmibe se szenvedjenek hiányt - mutatja be a szomorú képet a CIB bank felmérése.
Olvass tovább...
Sokan hitelt vesznek fel, aminek a visszafizetése később gondot okozhat.
Idén a magyarok 12 százaléka döntött a hitelfelvétel mellett, hogy előzendő, hogy nagyon spórolni kelljen. Az is kiderült, hogy egyre kevesebben vásárolnak igazi fát (mindössze 46 százalék), ez pedig átlagosan 3000 forintot drágult, így nagyjából 13800 forintért tudják beszerezni az emberek. A nők hajlamosabbak többet költeni, mint a férfiak. A lakosság 17 százaléka számít év végi bónuszra, ami a Cofidis felmérése alapján nem túl magas, átlagosan 71500 forintos összeg, ami még így is nagy segítséget nyújthat az év végén. Az is kiderül, hogy idén 61-ről 70 százalékra nőtt azok száma, akik ajándékot szeretnének adni valakinek, ám a megkérdezettek itt már egy átalgosan 46 ezer forintos limitet szabtak meg csak az ajándékvásárlásra.
Sokan próbálnak spórolni. sajátmárkás termékek mellett döntenek, de az sem ritka, hogy egy családban csak a gyermekeket ajándékozzák meg. Az emberek 37 százaléka már novemberben, a black friday akciók alatt letudta a bevásárlást, a többiek szépen elosztják a beszerzés időpontját, vannak, akik az utolsó pillanatban teszik ezt meg (évről évre tele vannak az üzletek 24-én).
A legnépszerűbb ajándékok idén is a szépségápolási és ruházati termékek és játékok vezetik idén többen döntöttek a háztartási gépek, konyhai- sport- és barkácseszközök mellett is.
Forrás: VG.hu