Ez történik hamarosan az Ügyfélkapuval, már csak hetek maradtak hátra a nagy változásig
Olvass tovább...
Egy hónap és megszűnik az Ügyfélkapu, kénytelen mindenki az Ügyfélkapu+ oldalra a Digitális Állampolgárság applikációra regisztrálni.
2025. január 16-án megszűnik az Ügyfélkapu, ami helyébe az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgárság lép a digitális állami ügyintézésnél. A sokak által túl gyorsnak megítélt változtatást azzal indokolja a kormány, hogy az Ügyfélkapu a jelenlegi formájában nem elég biztonságos, könnyen hozzáférhetnek az adatainkhoz illetéktelenek. Ez igaz is, úgyhogy ha tetszik, ha nem, közel egy hónapunk van még arra, hogy végig vigyük a regisztrációt. Mutatjuk, mit és hogyan kell csinálni.
A Digitális Állampolgárság (DÁP) funkciói egyelőre hiányosnak tűnhetnek, de nincs ok aggodalomra, az alkalmazás folyamatosan bővül. Végül eljutunk oda, hogy egyetlen mobilalkalmazás segítségével kezelhetjük a hivatalos ügyeinket, melyekért eddig órákat álltunk sorban valamelyik ügyfélszolgálaton. Lehetőség lesz otthonról kényelmesen elintézni, egyebek mellett, a gyermekvállaláshoz, költözéshez vagy autóvásárláshoz kapcsolódó ügyeket.
Az Ügyfélkapu+ használatához egy kétfaktoros bejelentkezésre van szükség, melynek során felhasználónévvel és jelszóval történő bejelentkezést követően a telefonunkra vagy a számítógépünkre kapott kód segítségével tudjuk elkezdeni a hivatalos ügyintézést. Ilyen kétfaktoros azonosítás ismerős lehet, hiszen így fizetünk online, ha vásárolunk valamit egy webshopban.
Az Ügyfélkapu+ használatakor, belépéskor a telefonunkra kapunk egy kódot, ezt a számot kell majd a bejelentkező felületen beírni. Ehhez szükségünk lesz egy hitelesítő alkalmazásra, amit Google Play Áruházból vagy az AppStore-ból tudunk letölteni. Erre a feladatra alkalmas például a Google Authenticator vagy a Microsoft Authenticator.
Az Ügyfélkapu+ regisztráció lépésről-léprésre:
Olvass tovább...
Mindkettővel ugyanúgy tudunk ügyeket intézni, a DÁP-hoz is kell okostelefon, de maga a használat egyszerűbb. Itt nincs szükség a felhasználónév és a jelszó megjegyzésére, a telefonos azonosítást követően már intézhetjük is ügyeinket.
A DÁP-hoz szükséges:
A regisztráció személyesen vagy online is történhet. Aki személyesen szeretné intézni, be kell fáradnia bármelyik kormányablakhoz. Az online regisztrációra annak van lehetősége, aki 2021. június 23. után kapta meg vagy újította meg a személyi igazolványát, amit aktivált (így eSzemélyit kapott), amelyhez járt egy PIN-kód is, amire szükség lesz a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban.
Az Digitális Állampolgárság regisztrációja lépésről-léprésre:
Olvass tovább...