Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Megépítették a világ legnagyobb, közel 1000 lóerős traktorát – de csak egy van belőle!

Megépítették a világ legnagyobb, közel 1000 lóerős traktorát – de csak egy van belőle!

Tech & Tudomány

Megépítették a világ legnagyobb, közel 1000 lóerős traktorát – de csak egy van belőle!

Tech & Tudomány

Promotions 04:34

A Big Bud 747-es már csaknem fél évszázada robotol az amerikai földeken.

Az Egyesült Államok északnyugati részén lévő Montana állam kifejezetten mezőgazdasági terület, ahol gabonanövényeket termesztenek és szarvasmarhákat tartanak. Itt alkotta meg egy bizonyos Ron Harmon a Big Bud 747-es óriástraktort 1977-ben, amelynél nagyobbat máig nem konstruáltak.

A 16 hengeres dízelmotorral felszerelt szörnyeteg 760 lóerő leadására volt képes. Egyedi igények szerint készült, mivel az akkor piacon lévő erőgépek néhány nagyobb termelő kívánságainak egyszerűen nem feleltek meg.

Ez bezzeg 8 méter hosszú, 6 méter széles és bő 4 méter magas volt, és még a 240 centi átmérőjű abroncsait is egyedileg készítették. Igaz, amikor a 3800 liter üzemanyagot is beletöltötték, a 45 tonnás monstrumot a hagyományos gumik el sem bírták volna.

Az egy példányban készült Big Bud 747-est előbb a Rossi testvérek gyapotfarmján használták11 évig, elsősorban mélylazítást végeztek vele, hogy feltörjék a kőkemény, tömörödött talajt. Aztán átkerült Floridába, és ideiglenesen ott küldték nyugdíjba is.

De egy ilyen gépcsoda nem pihenhet örökké, ezért 1997-ben hazavitték Montanába, ahol ismét a talajművelésnél vették jó hasznát. Az idők során kissé felturbózták, a motorteljesítménye bőven 900 lóerő fölé emelkedett, a tömege pedig ballasztsúlyokkal megközelítette az 50 tonnát.

A Big Bud 747-es minden túlzás nélkül a világ legnagyobb traktora, amely körülbelül kétszer akkora, mint a világon kapható bármelyik más erőgép. Egyetlen gond van csak vele, hogy nem szériagyártásban készül, ezért ha meghibásodik, nehéz alkatrészt találni hozzá. De így is csaknem fél évszázada dolgozik a földeken, és egy kis szerencsével a teljes 21. századot végigrobotolhatja.

Borítókép: williamsbigbud.com