promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Megjelent az első teljesen elektromos Porsche – galéria
Borítókép:  greencarreports.com
Tech & Tudomány
Kategória fejléc
Megosztás
Másolás

A Taycan gyönyörű, gyors és akár pillanatok alatt feltölthető.

[[adv]]

A Porsche boxermotoros sportautóival lett világhírű, majd jöttek az egyéb benzinmotorok, a dízelek, legutóbb pedig a hibridek. Ezentúl pedig már teljesen elektromos modellt is árulnak.

A most bemutatott Taycanról már 2015 óta tudni lehetett, hogy készül, sőt a technikai részletek nagy része is ismert volt. Világújdonságnak számít, hogy 800 Voltos technológiát alkalmaz a gyár szériaautóban, ami főleg a töltést gyorsítja fel, így megfelelő töltővel akár 22,5 perc alatt eljut 5 százalékról 80-ig.

A Taycan kétféle verzióban érhető el: Turbo és Turbo S – ami azért vicces, mert tisztán villanyautóként egyik sem tartalmaz turbófeltöltőt. Ahogy a többi Porsche modellnél,  itt is az S jelenti az erősebb változatot. A Turbo 680 lóerős és 450 kilométer a hatótávja, míg az S plusz 80 lóerőt jelent és 38 kilométerrel kisebb megtehető távot. A százas tempót akár 2,8 másodperc alatt is el tudja érni  az erősebb verzió, a gyengébbnek erre 3,2 másodpercre van szüksége.

Méretben a Tesla Modell S közvetlen konkurenciája lesz a Taycan, úgy tűnik, a Porschénél próbálták minden paramétert ehhez igazítani. A Taycan 20 vagy 21 colos kerekeken gurul, üzemmódtól függően hajtja a két tengelyt a két villanymotor. Range, Normal, Sport, Sport Plus vezetési mód közül választhatunk, ezek a légrugós felfüggesztést, a  kormányzást és a négykerékhajtást módosítják.

A belteret a trendeknek megfelelően egy óriási kijelző uralja, minden beállítást az érintőképernyőn keresztül érünk el. Extraként az utas elé plusz egy 10,5 colos képernyő is kérhető, szériában a „Hey Porsche” kifejezéssel akár hangutasításokat is adhatunk.

Csomagtérből elől 81 liter hátul 366 liter jutott. A gyártás során is odafigyelnek a környezetre, az autó előállítása karbonsemleges és nem tartalmaz állati bőrt.

[[galeria]]

Habár a konkurenciánál már elérhető bizonyos fokú önvezetés, erről biztos információ a Taycan esetében még nincsen. Érdekes lesz látni, hogy az itt debütáló technológia hogyan terjed tovább a Volkswagen konszern további márkáihoz.

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás