Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Mintha csak Forrest Gumpnak tervezték volna a transzafrikai vasutat

Tech & Tudomány

Gaba - 2019.08.03. 10:57

Elkészült az Afrika Csendes-óceáni végét az Atlanti-óceánival összekötő vonatútja. 4300 kilométeres, az első szerelvény már célba ért a transzafrikai vonalon.

Emlékeztek még a 7700 kilométer szélesre és 15 kilométeres átmérőjűre tervezett zöld falra, melyet Afrika nyugati végétől a keletiig terveznek? Egy gigantikus faültetési programról van szó, melyről itt írtunk.

Most egy másik, ám hasonló projekt végére ért a kontinens: elkészült a vasútvonal, mely az Atlanti és a Csendes-óceániai végéből indulva összeköti a kontinenst. Sőt, már az első szerelvény is végigzakatolt rajta, a Chinaplus azt írja, kedden 54 utassal a kocsikban megérkezett a tanzániai Dar es Salaamból az angolai Lobitóba.

A szerelvények a tanzániai óceánpartról fognak indulni, s egy zambiai hurok után észak felé, a Kongói Demokratikus Köztársaságba fordulnak, hogy aztán angolai területre érve megcélozzák a nyugati-afrikai óceánpartot. Forrest Gump sem álmodhat ennél szebb útvonalat.

Íme egy térkép, mely még a látnivalókat is feltünteti a vonalon. (Forrás: rovos.com)

A 4300 kilométeres sínpályának két fontos része van, a Tazara és a Benguela szakasz. Kitaláljátok, ki építette őket? A 21. század nagy afrikai kolonizáló országa, Kína. A Tazara-vonalat még a múlt század 70-es éveiben a kínai kormány, a Benguelát pedig a Kínai Állami Vasúttársaság a 2000-es évektől. Az 1344 kilométer hosszú Benguela-szakaszt az angolai és kínai munkások munkája nyomán 2017-ben adták át.

Talán felesleges hangsúlyozni, milyen mértékben dobja majd meg az országok gazdaságát az új vasútvonal, melyeken keresztülhalad. A lakosság gyorsabb közlekedésén keresztül az ipari, mezőgazdasági szállítmányozásig minden fejlődésnek indulhat.

Borítókép: Miképp a képen látható kenyai vonal kiépítéséhez, a transzafrikai szakaszhoz is Kína adta a pénzt és a munkásokat (AFP)

Vissza a főoldalra.
Július volt a Föld történetének legmelegebb hónapja