Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Hamis kép, hogy az elektromos autók nem „termelnek” szén-dioxidot

Hamis kép, hogy az elektromos autók nem „termelnek” szén-dioxidot

Tech & Tudomány

Hamis kép, hogy az elektromos autók nem „termelnek” szén-dioxidot

Tech & Tudomány

Promotions - 2019.04.22. 09:11

Egy német egyetemi tanulmány arra hívja fel a figyelmet, hogy a földgázüzemű kocsik sokkal inkább kímélik a környezetet, mint az elekromos energiával hajtott autók. Így téves az az uniós jogalkotási gyakorlat, amely "zéró" szén-dioxid-kibocsátással veszi figyelembe az elektromos autókat

A müncheni egyetem gazdaságkutató intézete, az ifo közleményében megállapítja, hogy az elektromos járművek forgalomba állítása nem járul hozzá számottevő mértékben a közlekedés szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséhez. Ehelyett a közlekedésben sokkal inkább a földgáz, hidrogén és bio-metán üzemű belsőégésű motorok elterjesztésére kellene helyezni a hangsúlyt, erről a privatbankar.hu írt cikket.

Németországban az áramtermelési energia-mixet és az akkumulátorgyártás áramigényét is figyelembe véve az akkumulátor-üzemű, teljesen elektromos járművek összesített járulékos szén-dioxid kibocsátása még a legjobb esetben is kissé meghaladja a dízelmotorokét.

Az ifo gazdaságkutató intézet jelentése a kölni egyetem és a müncheni egyetem már kereskedelmi forgalomban lévő elektromos és modern dízelautókkal végzett konkrét kísérleteire és számításaira alapuló tanulmányát idézi. 

Hosszabb távon mindemellett a hidrogén üzemű járművek kínálhatnak további előnyöket azáltal, hogy a hidrogén alkalmas a szél- és naperőművek által csúcsidőben termelt áram "tárolására" és későbbi felhasználására.

Márpedig a csúcsidőben termelt áram tárolására egyre inkább szükség lesz azzal párhuzamosan, ahogy a technológia részaránya növekszik az energiamixben.

Az ifo által idézett tanulmány élesen bírálja azt az uniós jogalkotási gyakorlatot, amely "zéró" szén-dioxid-kibocsátással veszi figyelembe az elektromos autókat az elterjesztésüket ösztönző intézkedésekben. Ez az eljárás azt a benyomást kelti, mintha az elektromos autók nem "termelnének" szén-dioxidot, holott erről szó sincs - hívja fel a figyelmet a tanulmány.

A dokumentum szerint a szén-dioxid-kibocsátás tényleges és hatékony csökkentéséhez a hagyományos belsőégésű motorokkal először földgázüzemre, majd később a valóban "zéró" szén-dioxid-mérleggel rendelkező bio-metánra kellene átállni.

Borítókép: AFP/Greg Baker

Legolvasottabb hírek