Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Visszamennek valaha az égbe szökött árak a boltokban? Több kereskedő most őszintén beszélt róla

Visszamennek valaha az égbe szökött árak a boltokban? Több kereskedő most őszintén beszélt róla

Helyi Hírek

Visszamennek valaha az égbe szökött árak a boltokban? Több kereskedő most őszintén beszélt róla

Helyi Hírek

Promotions 11:11

Beigazolódott egy óriási gyanú.

Azt hittük, hogy a koronavírus-járvány idején adódó kényszerű bezárkózástól, kötelező maszkhordástól és az akadozó áruellátástól már nem lehet rosszabb. Aztán beköszöntött az energiaválság, és mostanában olyan árakkal szembesülhetünk a boltokban, ami elvette ennek a szabadidős tevékenységnek az összes örömét tőlünk.

Ma már az üzletekbe járás és nagybevásárlás nem kikapcsolódást jelent, hanem heves fejszámolással járó spórolási versennyé degradálódott. Tényleg törvényszerű, hogy így elszabadultak az árak? És vajon itt maradnak velünk örökké?

„A The New York Timesnak nyilatkozó szakértők és érdekvédelmi szervezetek szerint a vállalkozások az inflációt, energiaválságot, a világjárványt és az ellátási láncok akadozását sok esetben szándékosan felnagyítják, és ezt az ürügyet felhasználva emelik indokolatlanul magasra az áraikat”

– olvasható a vg.hu lapszemléjében. Ezek szerint tehát igaz lehet a halandó polgároknak az a megérzése, hogy a kereskedők kihasználhatják az inflációs pánikot, és indokolatlanul emelik az élelmiszerek – valamint azzal párhuzamosan lényegében minden termék – árát.

Erre bizonyíték, hogy a vállalatok profitja is jelentősen nőtt, például a Pepsinél 17 százalékos drágulás mellett 20 százalékkal magasabb harmadik negyedéves nyereséget mértek. Hasonló a helyzet a McDonald’s esetében, amely a nyersanyagköltségekre hivatkozva emelt árat, igaz, ez részben igaz is.

„Míg korábban az élelmiszeripari cégek és éttermek kis lépésekben, nagyon óvatosan terhelték át a fogyasztókra többletköltségeiket, ez a folyamat mára felgyorsult. A fogyasztóknak ugyanis egyelőre van rá pénzük, és elviselik a magasabb árakat még akkor is, ha bosszantja őket a drágulás”

– írja a vg.hu. És ami az igazán lényeges kérdés: vajon visszamennek-e az árak a boltokban, ha végre egyszer helyreáll a korábbi rend a világban? Nos, ne legyenek illúzióink ezzel kapcsolatban:

„Több vállalatvezető név nélkül úgy fogalmazott a The New York Timesnak, hogy nincs tervük arra vonatkozóan, csökkentik-e az árakat, ha olcsóbb lesz a gyártás során felhasznált energia, ám valószínűleg meg sem fontolják ennek a lehetőségét.”

Borítókép: Profimedia (Képünk csak illusztráció!)