Hihetetlen felfedezés: tényleg visszafordítható az öregedés? Sikerrel zárult a tudósok hátborzongató kísérlete
Borítókép:  Illusztráció / Profimedia

Egy egereken folytatott kísérlet alapján elképzelhető, hogy hamarosan az emberek is megfiatalodhatnak.

Rengetegen szinte rettegnek az öregedéstől, hiszen sokak számára az egyet jelent az elmúlással és a halállal. Persze ez a dolgok rendje, nem lehet örökké élni, de a legtöbben azon vannak, hogy elodázzák azt a napot, amikor el kell búcsúzniuk az élettől. Sokan különböző fiatalító „csodaszerekkel” próbálkoznak, hogy legalább a megjelenésükön ne látszódjon a korosodás, de úgy tűnik, hogy hamarosan ezek nélkül is menni fog a megfiatalodás.

A Harvard Egyetem kutatói kifejezetten érdekes, és bizonyos szempontból egészen hátborzongató kísérletet végeztek egerek segítségével, hogy teszteljék, vajon lehetséges-e nemcsak megállítani, hanem visszafordítani az öregedést. David Sinclair professzor szerint az emberi test képes emlékezni arra, hogy milyen volt fiatalon, és elő lehet hozni a szervezetünkből, hogy újra azzá váljon – csupán „vissza kell kapcsolni” a dolgot.

Öreg, vak egereken kísérleteztek a felfedezett „fiatalító génnel” kapcsolatban, és hihetetlen módon az állatok visszanyerték a látásukat, illetve az agyuk is megfiatalodott, visszaépültek bizonyos izomzataik, és még a veséjük is regenerálódott bizonyos szinten – viszont a fiatal egereknél pont az ellenkező hatást érte el a kísérlet, ugyanis azok rohamos gyorsasággal kezdtek megöregedni.

A professzor szerint ez a kísérlet bizonyítja, hogy az öregedés oda-visszafordítható, vagyis ha ez tényleg így van, pár évtizeden belül talán egészen hétköznapinak fog számítani az embereknek, hogy egy beavatkozás segítségével teljesen megfiatalodjanak. Persze bőven vannak olyanok, akik szerint ez nem természetes, és nem kéne ilyesmivel kísérletezni, de egyelőre még rengeteg a kérdés ezzel kapcsolatban, így a jövő zenéje, hogy mi lesz ebből – de az biztos, hogy izgalmas a téma.