Világszenzáció? A NASA váratlan bejelentést tett, találtak valamit a Marson
Borítókép:  Profimedia - illusztráció

A felfedezés lenyűgöző.

Az elmúlt hónapokban már szinte fel vagyunk arra készülve, hogy a NASA valami óriási hírrel áll elő a Mars vonatkozásában, esetleg azzal, hogy életet találtak a bolygó felszínén? Meglehet, hiszen a Perseverance küldetése részben erről szól, hogy az élet lehetséges nyomaira bukkanjon a Jezero-kráterben, és ha sikerrel jár valószínűleg azt is megtudjuk, hogy mikor kezdődhetett el a Marson az élet eltűnése is.

Most ehhez kapcsolódva érkezett egy óriási hír, miszerint a NASA csúcstechnológiás gépezete szerves molekulákat tartalmazó közetet talált. Ez pedig részben világszenzáció is, hiszen egyelőre nem tudni pontosan, hogy megtalálta azt a felbecsülhetetlen leletet, amely végre kimondja, hogy igenis a vörös bolygón egykor volt élet, de elképzelhetó, hogy ennek a nyomaira bukkant most. Ám ezt majd csak akkor tudják megmondani a NASA tudósai és szakértői, ha a Perseverance által most begyűjtött minták megérkeznek a Földre is, és a szakemberek gondosan megvizsgálják azt itthon is.

Közben Thomas Zurbuchen, a NASA tudományos igazgatóhelyettese is megszólalt, aki elmondta, hogy a mostani felfedezések azért is érdekesek, mert nagyon sokat várt az űrhajózási hivatal a Jezero-krátertől, amelyet nem véletlenül választottak ki a fejlett marsjáró landolási és kőzetgyűjtésre kijelölt helyszínének, hiszen a kráter területén egykor tó lehetetett, illetve folyódelták is.

A minták azonban majd csak évek után kerülnek a Földre, és ekkor kezdődhet meg a pontos vizsgálatuk is.

A Jezero-kráter, a sokat emlegetett marsi helyszín amúgy így néz ki:

(via Qubit)