Elképesztő felfedezés a Marson: a NASA olyan felvételt közölt, ami mindent megváltoztathat
Borítókép:  Illusztráció / Profimedia

A Curiosity marsjárónak köszönhetően hihetetlen dolgot talált a NASA a vörös bolygón.

Amióta világ a világ, az embereket érdekli, hogy vajon mit rejt a világűr. Már a körülöttünk lévő bolygók is elképesztően titokzatosak, így nem véletlen, hogy a NASA folyamatosan kémleli az eget, immáron a James Webb űrtávcsővel, amivel minden eddiginél részletesebb, információdúsabb felvételeket lehet készíteni. De néha pont, hogy a helyszíni expedíció a legjobb, ezért is olyan értékes a Curiosity marsjáró munkája, ami jelenleg is a folyton érdekes Marsot vizsgálgatja – nemrég amúgy ismét elég furcsa dologra lettek figyelmesek a vörös bolygón:

A Curiosity már eddig is rendkívül fontos adatokkal szolgált a Marssal kapcsolatban, de most talán olyasmit sikerült felfedeznie, ami mindent megváltoztathat. A marsjáró több felvételt is készített egy sziklahalomról, ami nemcsak gyönyörű, hanem hatalmas jelentőséggel is bírhat, ugyanis olyasmit bizonyíthat, ami ha igaznak bizonyul, onnantól kezdve teljesen máshogy fogunk tekinteni a Marsra.

A NASA tudósainak minden bizonnyal az a legféltettebb álmuk, hogy vizet találjanak valamelyik bolygón, és most könnyen lehet, hogy a Mars lesz az, ami elhozza a várva várt pillanatot: a Curiosity által még június 2-án lencsevégre kapott szikla bordái és rétegei arra utalnak, hogy egyszer egy kisebb tó, vagy egy patakmeder volt a helyszínen, vagyis nincs kizárva, hogy valaha volt még víz a vörös bolygó felszínén.

Ez egyelőre még csak egy izgalmas feltételezés, de már ez is elég bőven ahhoz, hogy szinte az összes csillagász és kutató szeme felcsillanjon az örömtől, hiszen történelmi jelentőséggel bírna, ha beigazolódna a NASA nem először hangoztatott elmélete, és kiderülne, hogy a Curiosity valóban víz nyomát találta meg a Marson – mivel ahol víz van/volt, ott nagy valószínűséggel élet is van/volt.

Itt lehet megnézni a Curiosity marsjáró csodás felvételét a fent említett marsszikláról: