promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
A Tesco és a Lidl polcain is nagyon visszaesett a hazai élelmiszerek aránya
Borítókép:  DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP
Gasztro & Utazás
Kategória fejléc
Megosztás
Másolás

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a tíz legnagyobb kereskedelmi lánc kínálatát vizsgálta meg, hogy azok mennyire részesítik előnyben a magyar márkákat.

A fogyasztók, ha megtehetik, általában szívesen vásárolnak a hazai márkákból, de hát nagy kérdés, hogy ezeket megtalálják-e a boltok polcain. Nagy áruházláncok ugyebár sokszor azért fordulnak az import kínálat felé, mert jóval olcsóbban be tudják szerezni, még a szállítási költség ellenére is.

A Nébih most megismételte azt a hat évvel ezelőtti felmérését, melynek során a tíz legnagyobb kereskedelmi lánc kínálatát vizsgálták, hogy mennyi hazai márka található a boltok polcain.

A szakemberek csaknem 40 ezer termék részletes adatait rögzítették 16 olyan, hagyományos árukategóriában – például húskészítmények, tejtermékek, tojás, méz –, amelyekben a hazai élelmiszeripar el tudná látni a magyar lakosságot megfelelő mennyiségű és jó minőségű élelmiszerekkel. 

Meglepő eredmény született, mivel a hat évvel ezelőtti vizsgálat során a magyar termékek még 80 százalékban terítették be a boltok a polcait, de ez visszaesett 70-re. A legnagyobb veszteséget a nagy hozzáadott értékű élelmiszerek (sajtok, sonkák, joghurtok, gyümölcslekvárok) szenvedték el, esetükben ma már a polcok több mint felén külföldi árucikkeket találhatunk. 

A legnagyobb visszaesést a nemzetközi kereskedelmi láncok polcain mérték a szakemberek, a Penny Market, a Lidl és a Tesco például több mint 10 százalékkal növelte az import termékek arányát a hazai élelmiszerekkel szemben.

A visszaesés a nemzetközi láncok esetében összességében majdnem 9 százalék, de a hazai láncok is mintegy 6 százalékkal kevesebb hazai árucikket forgalmaznak, mint hat évvel ezelőtt. Mindössze egy lánc, az Aldi tudott kismértékű (kevesebb mint 1 százalékos) növekedést felmutatni a korábbi állapothoz képest.

A magyar termékek kínálata alapján az első három helyet három hazai lánc foglalja el: Reál (80,65%), Coop (80,17%), CBA (76,95%). A lista utolsó három helyezettje pedig a Penny Market (67,58%), a Tesco (66,07%) és a Lidl (56,09%).

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás