promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Hiába jártam be a fél világot, ilyet sehol sem tapasztaltam – galéria
Borítókép:  Jurák Zsolt fotója.
Gasztro & Utazás
Kategória fejléc
Promotions
Megosztás
Másolás

A koronavírus-járvány bizonytalan időre elnapolta utazásaimat, így most az elmúlt évtized legjobb pillanatait fogom feleleveníteni időről-időre. Jurák Zsolt vagyok és most egy kicsit más szemszögből folytatom a „Zsolt utazása” című rovatomat.

Előző írásomban bemutattam nektek egy különleges technikát, valamint a Diwalit.

A Diwalit követő napon, a reggeli után Thrissur volt az úticélunk. Az út csak négy órá volt, ami távolság szintjén egyáltalán nem volt vészes, ellenben a forgalom... Na, az valami szörnyű volt! Legalább a negyedik napon átélhettük azt, hogy milyen India olyankor, ha nem esik.

Azt tudtuk, hogy először megállunk Ayur Bthiniyaban, ahol előadást tartanak számunkra, valamint megnézünk egy intézményt, ami egy magán Ayurveda kórház. Megérkeztünk, és kinéztem a busz ablakán: nem hittem a szememnek! Hatalmas tömeg, női zenekar, mindenhol fotósok, TV stáb – óriási volt a felhajtás körülöttünk.

A dobosok haladtak legelől, utánuk a teljes delegáció – soha életemben nem volt még ilyen élményben részem, pedig bejártam párszor a fél világot. Komolyan mondom, majdnem elsírtam magam, hogy ezt átélhettem. A csapat végigvonult a főutcán, majd megérkeztünk az előadó teremhez, ahol táncosok fogadtak minket. Az előadásuk érdekes volt, de engem sokkal jobban érdekelt a szakmai rész. Ennek érdekében a magyar mentalitással ellentétben az első sort vettem célba.

[[galeria]]

A kórház igazgatója részletesen bemutatta az intézményt, valamint azt, hogy milyen kezelésekkel foglalkoznak itt, miben tudnak a betegeknek segíteni. Természetesen szó volt az ayurvedikus táplálkozásról is. Ezt követően a főépületbe sétáltunk vissza, ahol a finom, ízletes keralai ebéd várt minket. Szuper volt, mint mindig.

Ebéd után következett a legérdekesebb rész, ugyanis Ayurveda orvosok segítségével felfedeztük a kórházat. Azonban az épületet látva azt gondolta, hogy ez egy szimpla üdülő, mintsem egészségügyi intézmény. Mindenkinek külön szobája van, sőt igény esetén lakosztályok is vannak. A gyógyulni vágyók profin felszerelt szobákat, valamint felkészült orvosi csapatot kapnak pénzükért. Egyszerűen remek az ár-érték arány.

A kórház megtekintése után folytattuk utunkat az Ollurban található, Ayurveda múzeum felé. A helyszínen először egy félórás filmet néztünk meg magáról az ayurvedáról, majd a csodálatos múzeum következett, de eközben már ránk is esteledett.

A múzeum mellett található egy kórház, ami a következő megállónk volt. Itt szinténaz ayurveda témában hallhattunk egy egyórás előadást, ám ennek értékéről nem igazán tudok nyilatkozni, mert a csoport tagjai elléggé elfáradtak a sok utazás és a sűrű nap végére.

Eme kimerítő napon este fél 10-re értünk vissza a szállásunkra.