Házibuli, vagy haveri iszogatás a pubban, több mint 80 milliárd forintot költ évente égetett szeszre a lakosság. Az adatokat tavaly szeptember és idén augusztus között mérték, szóval valóban egy teljes évet zár be a kör.
Az már biztos, hogy nem vagyunk whiskys társadalom, mivel az eladásban a gyomorkeserűk vezetnek 26 százalékkal. Ugyebár ilyen például Jägermeister, Unicum, Hubertus vagy a Becherovka.
A vodkák amúgy nem sokkal vannak lemaradva, ugyanis 25 százalékkal ezek követik a gyomorkeserűket. A harmadik helyet természetesen a pálinkák szerezték meg 17 százalékkal.
Az aranyérmes gyomorkeserűkből 4,4 millió liternyi gurult le a torkunkon, az értékesítésükből származó bevétel pedig a 21 milliárd forintot is túllépte. Ez amúgy 12%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Még azt is lehet tudni, hogy az égetett szeszek többségét hipermarketekben szerezzük be, de ez érthető is, mivel ezek szokták a legkecsegtetőbb akciókat kínálni. (Világgazdaság; Torony)