promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Piszkos bugyi a földön, lopott ékszer a táskában – így próbálkoznak a vevők a boltokban
Borítókép:  Profimedia
Élet
Kategória fejléc
Promotions
Megosztás
Másolás

Egykori ruhaüzleti alkalmazottak leplezték le a vásárlók mesterkedéseit.

A divatüzletek titkairól rántotta le a leplet néhány korábbi dolgozó. Az ír Primark nem kispályás a piacon, hiszen 362 boltot üzemeltet 11 országban, ahol ruhákat és rágcsálnivalókat kínál. A Zarához és H&M-hez hasonlóan a fast fashion irányzat képviselője.

Az egyik londoni üzletében volt alkalmazott az a hölgy, aki kdr1995 néven osztotta meg leleplező videóit a TikTokon. Elképesztő történeteket mesélt arról, hogyan próbálták átverni őket a vásárlók, teljesen gátlástalanul és szemtelenül.

Gyakori esetként említette, hogy a vevők bevitték magukkal az új ruhát a próbafülkébe, aztán magukon tartották, a régit pedig szemrebbenés nélkül átnyújtották az eladónak. Beleértve a piszkos alsóneműket is.

@kdr1995

Bonus point when it was their underwear ##primark

♬ helllp the killer is ey scape ing - abi

A sztorikat más alkalmazottak is megerősítették, az egyik kommentelő például elárulta, hogy ő alkalmanként használt tisztasági betéteket is talált a próbafülkék tükreire ragadva. Még kevésbé volt szerencsés az a dolgozó, akinek már csak három perce volt hátra a műszakjából, de egy kisfiú éppen akkor pisilt rá a padlóra.

„15 évesen úgy gondoltam, nagyon menő, ha a régi fekete farmeromban megyek be hozzátok, de már egy újban jövök ki az üzletből”

– vallotta be régi bűnét egy másik hozzászóló. Persze, másokat sem kellett félteni, ha csínytevésről van szó, legalábbis ez derül ki a 20 éves Georgia Ponton történeteiből, aki szintén dolgozott egy Primark üzletben.

Elmondása szerint néhány vásárló kifejezetten azért tért csak be az üzletbe, hogy vállfákat szerezzen onnan. A legjobb módszer erre az, ha a kasszáshoz fordulnak a kéréssel, mert az úgysem érdeklődik, hogy mire kell az akasztó a tisztelt vevőnek.

A boltok is tartogatnak egy-két trükköt a tarsolyukban, például a ruhák elhelyezésével próbálják manipulálni a vásárlókat. Georgia különösen a kollekcióváltás időszakát tartja „veszélyesnek”, az üzletek ugyanis akkor a régi holmikat helyezik mindig előre (mert azokat kell eladni), az újakat pedig a sorok végére rejtik el.

A Poleighh Soper nevű ex-alkalmazott pedig azt árulta el, hogyan kell a lopást diszkréten bejelenteniük. Ehhez egyszerűen csak be kell mondaniuk egy egyezményes nevet a hangosbemondóba (például: Mr. Brownt várják a kasszánál), amiből a biztonsági őr érteni fogja, hogy cselekednie kell.

Ha valaki táskát vásárol, akkor az eladó mindig kiveszi a benne lévő papírokat – de nem azért, mert szüksége volna rájuk, hanem így ellenőrzi, hogy a vevő nem akar-e mást is kicsempészni az új táskában az üzletből.

„Előfordult, hogy a táskában 10 bizsut és három pár zoknit találtunk. De ilyenkor sem vádolhatjuk meg lopással a vásárlót, hanem udvariasan megkérdezzük tőle, hogy azokat az árukat is kéri-e”

– említett meg egy újabb mesterfogást az egykori eladónő.

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás