Szédületes felfedezés: bizarr, „bolyhos” bolygót találtak a kutatók
Borítókép:  Illusztráció / Pixabay

Az utóbbi időben egyre több furcsa felfedezésről hallani az űrkutatás terén, azonban bolyhos bolygóról még nem hallottunk.

A Földre is rá lehet fogni, hogy furcsa, hiszen a Tejútrendszer planétái is meglehetősen eltérnek egymástól. A mi szemüvegünkön keresztül nézve azonban egy mályvacukor sűrűségű bolygó egészen egyedi, ráadásul egyes cikkekben olyan jelzővel is illették, mint a "bolyhos".

Az univerzumunk több száz milliárd galaxist foglal magába, amelyek különböző csillagokból és bolygókból állnak, így egészen biztos, hogy a meglepő felfedezések sora nem ér véget a közeljövőben. Kutatók Arizonában egy hegy tetejéről a Kitt Peak Nemzeti Obszervatóriumban egy speciális távcsővel nézelődtek csaknem 600 fényév távolságban, amikor is egy Jupiter-szerű világra bukkantak. Eléggé zord környéknek bizonyul, ugyanis amitől bolyhosnak tűnik egy planéta, azok igazából gázzal teli környezetben a különböző szikrák, fénycsóvák, amelyeket kilövell magukból. A kutatók úgy fogalmaztak, hogy a légköri sűrűsége az új égitestnek egy mályvacukorhoz hasonlítható.

A felfedezett bolygó egy különleges, Piros Törpének elnevezett csillag körül kering, amely kisebb és kevésbé fényes, mint a Nap. A nagy felfedezettnek nem annyira sűrű és bolyhos az atmoszférája, mint a rendszer többi tagjának.

Na de mitől számít bolyhosnak egy bolygó?

A Jupiterhez hasonló gázóriások a Föld tömegének sokszorosát meghaladó sziklás magokként kezdik életüket. Ennek a tulajdonságuknak köszönhetően bevonzzák a környező gázokat, azonban a Piros Törpe kevesebb nehéz elemet tartalmaz, mint a hozzá hasonló csillagok, így a gázok bevonzása lassított, késleltetett folyamatot mutat, ez okozza az egyedi külsőt a körülötte keringő bolygók számára. A felfedezett bolygók családjának legújabb tagját mintha csak Elon Musk nevezte volna el, TOI-3757b névre keresztelték.