Elérhetőségek

Szerkesztők
amarus@promotions.hu
pepe@promotions.hu

Promotions - 2019.02.15. 19:02

Azzal, hogy a kitalált szavak bizonyos szemantikai aspektusaira kérdeztek rá a kutatók, a tudattalan információkig jutottak el.

A Qubit vette észre, hogy a Berni Egyetem kutatói januárban a Current Biology című folyóiratban publikáltak egy tanulmányt arról, hogy megfelelő körülmények között az alvó emberi agy is képes rögzíteni valamit az új szavakból.

A kísérletben német anyanyelvűek vettek részt és mélyalvás közben szópárokat hallgattak, amelyek közül az egyik szó létező volt, míg a másik nem. Ugyan ébredés után nem tudták elmondani a szavak jelentését, de az azokkal kapcsolatos kérdésekre tudtak válaszolni.

Ennek magyarázata, hogy „az implicit memóriát nehéz expliciten megragadni, azzal viszont, hogy a kitalált szavak bizonyos szemantikai aspektusaira kérdeztek rá, a tudattalan információkig jutottak el”. Ezzel a módszerrel a hatékonyság 10 százalékkal nagyobb.

Mindez segíthet a tanulási nehézségekkel vagy figyelemzavarral küzdő személyekhez eljutni gyakorlati eszközök megvalósításán keresztül.

Borítókép: Fotó: MTI/Bojár Sándor